Η δειγματοληψία προϊόντων είναι παράγοντας-κλειδί για την επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ. Το να δοκιμάζει ένα προϊόν ο καταναλωτής αποτελεί το δεύτερο σημαντικότερο κίνητρο για να το αγοράσει. Για αυτό το λόγο, εδώ και δεκαετίες οι εταιρείες καλλυντικών βάζουν δείγματα των προϊόντων τους σε περιοδικά μόδας και μοιράζουν δείγματα σε καταστήματα καλλυντικών.
Ωστόσο, το 2021 οι πωλήσεις των περιοδικών παρουσιάζουν πτώση και πολλά πολυκαταστήματα βάζουν λουκέτο. Σε συνδυασμό με την πανδημία που προκάλεσε το κλείσιμο των καταστημάτων για μήνες, οι ευκαιρίες για προώθηση των προϊόντων μέσω δοκιμής έχουν μειωθεί δραματικά.
Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα μπορεί να τη δώσει το digital marketing. Οι εταιρείες του κλάδου της ομορφιάς, καλούνται μέσα από το digital marketing να πείσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν πρωτοεμφανιζόμενα προϊόντα online. Σε αυτή την περίπτωση, ο δειγματισμός είναι πολύ σημαντικό εργαλείο. Ωστόσο, πρέπει να γίνεται με προσοχή καθώς μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη σχέση του καταναλωτή με το brand.
Τα brands θα πρέπει να στραφούν στις online κοινότητες. Πρόκειται για ομάδες ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα, που γνωρίζονται μεταξύ τους και εμπιστεύονται ο ένας τον άλλο. Ο καθένας από αυτούς έχει δημιουργήσει ένα online προφίλ από το οποίο τα brands μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες. Επιπλέον, τους αρέσει να δοκιμάζουν δείγματα και να μοιράζονται τη γνώμη τους με την κοινότητα. Ένα παράδειγμα τέτοιας κοινότητας είναι η Dabble, που αποτελείται από millennial γυναίκες με αγάπη για τα καλλυντικά.
Τα στοιχεία που μοιράζονται για τον εαυτό τους τα μέλη μιας κοινότητας είναι πολύτιμα για τα brands, που μπορούν να δημιουργήσουν στοχευμένες καμπάνιες. Αφού τους στείλουν δείγματα, τους ενθαρρύνουν να μοιραστούν τη γνώμη τους με την κοινότητα και τους ενημερώνουν από πού μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα.
Δεδομένου ότι, όταν κάποιος φίλος ή μέλος της οικογένειας μάς συστήνει ένα προϊόν, έχουμε 50 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να το αγοράσουμε, οι καμπάνιες αυτές έχουν μεγάλη δυναμική.