Καλημέρα SayYesser!!!
Υπάρχουν φορές που κάποια από αυτά που γράφω σου ακουμπούν ευαίσθητες χορδές και είναι σαν να ταυτιζόμαστε εκείνη τη στιγμή, χιλιάδες άγνωστοι μεταξύ αγνώστων! Είναι σαν να είμαι στο μυαλό σου και σαν να μας ενώνει μία αόρατη κλωστή όπως μου έγραψε και μία φίλη χθες… Ναι είμαι στο μυαλό σου, γιατί εγώ είμαι εσύ, ένας καθημερινός άνθρωπος με τα ζόρια του, τις ανασφάλειές του, τα λάθη του και τα πάθη του. Και δεν είμαι μόνο εγώ στο μυαλό σου αλλά είσαι και εσύ στο δικό μου, αφού είσαι και ο λόγος να εμπνέομαι για την καθημερινή μας επικοινωνία.
Στο χθεσινό άρθρο λοιπόν συντριπτικά μεγάλο ποσοστό αναγνωρίσατε πως ανήκουμε όλοι στο club της “Τοξικής Παραγωγικότητας”. Οπότε δεν μου αφήνετε άλλη επιλογή από το να ψάξουμε μαζί και να προσπαθήσουμε να βρούμε τρόπους να απαλλαγούμε και από αυτή την “κακή” συνήθεια:
Ορισμός ορίων εργασίας:
Τι να σου εξηγήσω; Αυτό που λέει ο τίτλος! Βάζουμε όρια στον χρόνο που αφιερώνουμε στην εργασία αλλά και στον χρόνο που σπαταλάμε μιλώντας για αυτήν αφού έχουμε “σχολάσει”!!! Αυτό θα μας βοηθήσει να ξεκουραστούμε περισσότερο, να κοιμηθούμε καλύτερα, να περάσουμε χρόνο με τους φίλους και την οικογένειά μας αλλά και να αφιερωθούμε σε πράγματα που αγαπάμε να κάνουμε αλλά ποτέ δεν προλαβαίνουμε.
Αυτή η θετική αλλαγή στην ψυχολογία μας θα φέρει και θετική αύξηση στα αποτελέσματα της παραγωγικότητάς μας, win win δηλαδή!
Θέτουμε έξυπνους στόχους:
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά των έξυπνων στόχων είναι ότι είναι συγκεκριμένοι και επιτεύξιμοι. Πολλές φορές οι στόχοι δεν τίθενται έξυπνα σε ορισμένα τοξικά περιβάλλοντα εργασίας και οι εργαζόμενοι αφήνονται να εργάζονται τυχαία, με αποτέλεσμα τη γρήγορη κόπωση αλλά και την τοξική παραγωγικότητα.
Η λύση είναι μία, όταν θέτω τους στόχους μου, υιοθετώ τον ρεαλισμό και δεν υπερφορτώνω τον εαυτό μου. Χωρίζω τους στόχους μου σε μικρά μέρη και απολαμβάνω τη διαδρομή μέχρι να φτάσω στο μεγάλο τελικό στόχο.
Προγραμματισμός εργασιών:
Η λίστα με τις υποχρεώσεις βοηθάει σημαντικά στον προγραμματισμό των εργασιών.
Κάνε λίστες που σε βοηθούν να διαχειριστείς την ποιότητα της εργασίας σου και να εξισορροπήσεις όμως και την παραγωγικότητά σου.
Κάνε μια λίστα με επαγγελματικές, προσωπικές, οικογενειακές εργασίες και όποια άλλη λίστα σου έρθει στο μυαλό. Να θυμάσαι πως οι δεξιότητες διαχείρισης χρόνου θα σε κάνουν πιο παραγωγικό!
Κάνε την ψυχαγωγία προτεραιότητα και όχι την ευημερία:
Διάλεξε μια ώρα κάθε μέρα για να κάνεις κάτι που σου φέρνει χαρά και ευχαρίστηση. Ασχολήσου με κάποιο χόμπι, δες ένα φίλο, κάνε μια βόλτα, απόφυγε όσο το δυνατόν περισσότερο τις τοξικές σχέσεις. Αφιέρωσε τον χρόνο σου σε οτιδήποτε σου γεμίζει τις μπαταρίες και αποκαθιστά την ικανότητά σου να παράγεις και να αποδίδεις με πάθος και ενθουσιασμό στη δουλειά σου, στις σχέσεις σου, παντού.
Tip of the Day: «Όταν δεν έχεις χρόνο, φτιάξε χρόνο». Μπορεί να ακούγεται παράλογο, αλλά ίσως είναι μια τέλεια συμβουλή. Ο πίνακας του Eisenhower είναι το εργαλείο που θα χρειαστούμε για να φτιάξουμε χρόνο.
Ο Αμερικάνος Στρατηγός και Πρόεδρος Eisenhower κάποτε είπε: «Έχω δύο ειδών προβλήματα: επείγοντα και σημαντικά. Αυτά που είναι σημαντικά, σπάνια είναι επείγοντα και αυτά που είναι επείγοντα, σπάνια είναι σημαντικά»
Η οργάνωση των εργασιών τύπου Eisenhower θα αυξήσει την παραγωγική αποτελεσματικότητα της εργασίας μας, καθώς αυτή η τεχνική βασίζεται στη διαίρεση των εργασιών σε τέσσερα μέρη: δώσε προτεραιότητα, προγραμμάτισε, ανάθεσε, ξεφορτώσου. Ω ναι ακολουθεί Sparkling Room…