Το φαινόμενο της “Άμεσης Ικανοποίησης” και η τεχνολογία

Καλημέρα SayYesser!!!

Τρίτο και τελευταίο μέρος σήμερα σχετικά με την άμεση ικανοποίηση και ήδη νιώθω ότι έχω κάνει πια διατριβή -και εσύ μαζί μου!

Ίσως η μεγαλύτερη επιρροή στις συνήθειές μας για άμεση ικανοποίηση προέρχεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όχι μόνο μπορούμε να μάθουμε σε μια στιγμή τι κάνουν όλοι οι φίλοι μας ή να μοιραστούμε τη φωτογραφία που τραβήξαμε πριν από λίγα λεπτά, μπορούμε επίσης να γνωρίσουμε νέα άτομα σε δευτερόλεπτα. Οι εφαρμογές γνωριμιών όπως το Tinder, το Grindr, το Bumble και το OkCupid προσφέρουν την ευκαιρία να συνδεθούμε με κυριολεκτικά εκατομμύρια ανθρώπους μέσα σε δευτερόλεπτα και να τους φιλτράρουμε κατά δεκάδες προδιαγραφές με καθυστέρηση μόνο ενός ή δύο λεπτών…

Αν και υπάρχουν σίγουρα θετικά αποτελέσματα από τον νέο μας συνεχώς συνδεδεμένο κόσμο, υπάρχουν και αρνητικές συνέπειες. Δεν είναι περίεργο να πούμε ότι οι άνθρωποι είναι απλώς πολύ λιγότερο υπομονετικοί από ό,τι πριν.

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Amherst διαπίστωσε ότι η ποιότητα ροής βίντεο έχει σοκαριστικό αντίκτυπο στη συμπεριφορά των θεατών: εάν ένα βίντεο χρειάζεται περισσότερα από δύο δευτερόλεπτα για να φορτώσει, οι επίδοξοι θεατές αρχίζουν να εξαφανίζονται και κάθε επιπλέον δευτερόλεπτο χρόνου φόρτωσης προκαλεί επιπλέον 5,8% των ανθρώπων να τα παρατήσουν και να προχωρήσουν σε κάτι άλλο.

Αυτό είναι εκπληκτικό καθώς σταματάς να το σκέφτεσαι. Μια καθυστέρηση μόλις δύο δευτερολέπτων είναι αρκετή για να κάνει πολλούς από εμάς να σταματήσουμε και να μην ανακαλύψουμε κάτι νέο, να μην μάθουμε κάτι που πρέπει να ξέρουμε ή ακόμα και να μην διασκεδάσουμε!

Σε μια μελέτη για ένα παρόμοιο θέμα, η Nielsen Norman Group διαπίστωσε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι μένουν σε μια ιστοσελίδα για να διαβάσουν μόνο περίπου το ένα πέμπτο του κειμένου που περιέχει (Nielsen, 2008). Η μέση ιστοσελίδα της μελέτης περιείχε 593 λέξεις, επομένως οι επισκέπτες γενικά διαβάζουν μόνο περίπου 120 λέξεις σε μια τυπική επίσκεψη.

Τα δεδομένα από αυτήν τη μελέτη έδειξαν επίσης ότι για 100 επιπλέον λέξεις σε μια σελίδα, οι επισκέπτες θα ξοδέψουν μόνο 4,4 δευτερόλεπτα παραπάνω πριν μεταβούν σε μια νέα σελίδα. Ανάλογα με την ταχύτητα ανάγνωσης, αυτό μεταφράζεται σε περίπου 18 λέξεις.

Αν κάτσεις να το σκεφτείς είναι τρελό! Για κάθε κείμενο που γράφεται οι αναγνώστες διαβάζουν περίπου το 18% αυτού!!!

Ωστόσο, με την εκθετική αύξηση των ψευδών πληροφοριών στο Διαδίκτυο, ακόμη και αυτή η ασημένια επένδυση έχει το δικό της σύννεφο – με τόσο λίγο χρόνο που αφιερώνεται στη συλλογή πληροφοριών, πώς θα μπορούσε κάποιος να έχει χρόνο να επαληθεύσει αυτά που διαβάζει;

Καθώς γινόμαστε περισσότερο εξαρτημένοι από το Διαδίκτυο και λιγότερο υπομονετικοί με τον χρόνο μας, είναι δύσκολο να δούμε ένα μέλλον στο οποίο η επικράτηση ψευδών πληροφοριών γίνεται λιγότερο πρόβλημα. Εάν η τελευταία δεκαετία ήταν κάποια ένδειξη, δεν μπορούμε παρά να περιμένουμε περισσότερη ανακρίβεια και λιγότερη υπομονή!

Tip of the Day: Με τέτοια ευρήματα για τη στιγμιαία ικανοποίηση και την τεχνολογία, δεν είναι τυχαίο που οι millennials απέκτησαν τη φήμη τους ως «γενιά στιγμιαίας ικανοποίησης». Οι Millennials – η γενιά που γεννήθηκε τη δεκαετία του 1980 και τις αρχές της δεκαετίας του 1990- μεγάλωσαν με πολύ πιο προηγμένη τεχνολογία από οποιαδήποτε προηγούμενη γενιά.

Ίσως το ερώτημα αν οι millennials είναι η γενιά της στιγμιαίας ικανοποίησης να είναι το λάθος ερώτημα, αφού το σωστό είναι μάλλον το πώς αλλάζει η έννοια της στιγμιαίας ικανοποίησης με την πάροδο του χρόνου.

Εσύ τι πιστεύεις για αυτό το θέμα; Πώς αντιστέκεσαι -αν αντιστέκεσαι, στην παρόρμηση της άμεσης ικανοποίησης;

Όπως πάντα, σε περιμένω να τα πούμε στο claire@sayes.gr και μη διαβάσεις μόνο το 18% του κειμένου γιατί θα το καταλάβω!!!