Αδιάβαστα email: Γιατί είναι τόσα πολλά και πώς να το αποφύγεις

Το inbox σου στο email λέει πάνω από 1000 “Μη Αναγνωσμένα” και πελαγώνεις. Λες ότι κάποια στιγμή θα τα διαβάσεις και ο αριθμός συνεχώς αυξάνεται.

Όταν ένα email φτάνει στα εισερχόμενά σου, έχεις συγκεκριμένες επιλογές. Μπορείς να ανοίξεις το email, να το διαβάσεις και να δεις αν χρειάζεται να το απαντήσεις, να το αρχειοθετήσεις ή να το διαγράψεις αμέσως, ή ακόμα να το αγνοήσεις πλήρως και να το αφήσεις εκεί, αδιάβαστο με τη λογική ότι θα το διαβάσεις μετά. Πολλές φορές όμως δεν προλαβαίνεις ή το ξεχνάς τελείως με αποτέλεσμα τα “μη αναγνωσμένα” να γίνονται ολοένα και περισσότερα.

Εν αντιθέσει με τη φυσική αλληλογραφία που μόλις την παραλάβεις πετάς ό,τι δε χρειάζεσαι, η ηλεκτρονική αλληλογραφία δεν γεμίζει το ταχυδρομικό κουτί σου σε σημείο που να μην μπορείς να λάβεις άλλα μηνύματα. Έτσι, τα αφήνεις και μαζεύονται σε σημείο που πιστεύεις ότι δεν υπάρχει επιστροφή.

Ενώ εσένα αυτό μπορεί να μη σε ενοχλεί, σε μερικούς το γεμάτο inbox μπορεί να προκαλέσει αρκετό άγχος και να μην μπορούν να λειτουργήσουν σωστά.

Αν είσαι στην πρώτη κατηγορία αυτό μπορεί να δείχνει κάποια πράγματα για εσένα.

  1. Ο εγκέφαλός σου λειτουργεί καλύτερα με αυτόν τον τρόπο.
    Ο τρόπος με τον οποίο παραμένεις οργανωμένος μπορεί απλώς να διαφέρει. O Jami Dumler, κλινικός κοινωνικός λειτουργός στην Thriveworks της Πενσυλβάνια επισημαίνει ότι “Κάποιοι άνθρωποι οργανώνονται καλύτερα ψυχολογικά και, συνεπώς, δεν χρειάζονται σημειώσεις, ατζέντες και συστήματα ειδοποιήσεων”. “Ενδέχεται να βρουν ότι αυτό λειτουργεί καλύτερα για αυτούς, τους αγχώνει λιγότερο και τους βοηθά να επικεντρώσουν τον χρόνο και την ενέργειά τους σε άλλα θέματα.”
  2. Δεν αισθάνεσαι πίεση να ανοίξεις τις ειδοποιήσεις. Κατανοείς ότι είναι λογικό να χρειάζεσαι μερικές μέρες για να απαντήσεις. H Lena Derhally, ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας του βιβλίου “The Facebook Narcissist: How to Identify and Protect Yourself and Your Loved Ones From Social Media Narcissism, εξηγεί ότι “Μπορεί να μην είσαι τύπος που ανησυχεί για την τελειότητα και που πάει περισσότερο με το ρεύμα”. Προσθέτει ότι “Ίσως δεν θεωρείς το να έχεις αδιάβαστες ειδοποιήσεις ή καθαρά εισερχόμενα προτεραιότητα, και μπορεί να μην νιώθεις άσχημα, ένοχα, ή ντροπιαστικά για το ότι δεν απαντάς εγκαίρως.”
  3. Η αντιμετώπιση αυτών των ειδοποιήσεων στρεσάρει πραγματικά εσένα.
    Από την άλλη, μπορεί να αποφεύγεις να ανταποκριθείς επειδή αγχώνεσαι. Η Jenn Hardy, ψυχολόγος από το Τενεσί, μας υπενθυμίζει ότι “ότι πολλές μη διαβασμένες ειδοποιήσεις σημαίνουν ότι κάποιος δεν τις διαχειρίζεται με ευκολία.” Μπορεί αυτές να τον στρεσάρουν τόσο, ώστε να μην μπορεί να διαβάσει ούτε μία από αυτές.” Μάλιστα, όσο περισσότερες γίνονται οι ειδοποιήσεις τόσο περισσότερο ενδέχεται να επιδεινωθεί το άγχος!
  4. Πώς να το αλλάξεις;
    Τις προάλλες είχαμε μιλήσει για το πώς να είσαι καλά οργανωμένος και πιο παραγωγικός. Η χρυσή λέξη της οργάνωσης είναι το decluttering-δηλαδή το ξεσκαρτάρισμα. Το ίδιο ισχύει και για το e-mail σου. Για να το κάνεις σωστά έχουμε βρει μερικά tips που θα σε βοηθήσουν να αδειάσεις τα εισερχόμενά σου σε χρόνο ντετέ.

1.Οργάνωσε τον χρόνο σου! Προσπάθησε να καθορίσεις πόσο χρόνο θα σου πάρει ανάλογα με το πόσο “φορτωμένο” είναι το inbox σου. Εάν θέλεις να ξεμπερδέψεις μια και καλή θα πρέπει να αφιερώσεις αρκετό χρόνο. Ακόμη, αν αποφασίσεις να το καθαρίσεις σε μία φορά φρόντισε να μην το κάνεις όταν έχεις ήδη πιεσμένο πρόγραμμα ή είσαι στρεσαρισμένος. Αν από την άλλη προτιμάς να το κάνεις βήμα-βήμα, μπορείς να ξεκινήσεις με το να καθαρίσεις τα ανεπιθύμητα μηνύματα, την επόμενη φορά να δημιουργήσεις φακέλους κλπ.

2. Αξιολόγησε το Inbox σου. Στη συνέχεια, περιηγήσου απλώς στις γραμμές του θέματος, στις ημερομηνίες λήψης και τους αποστολείς, των μηνυμάτων και παρατήρησε τις τάσεις: Ποια είναι τα είδη των emails που λαμβάνεις συχνά; Ανεπιθύμητα emails; Αλυσιδωτά; Ποια είναι τα θέματα των emails; Από πότε είναι; Ποιος σου στέλνει email; Αυτό θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τον καλύτερο τρόπο για το πώς να διαχειριστείς και να συμπυκνώσεις το inbox σου.

3. Κλείσε τις ειδοποιήσεις από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν χρειάζεται να λαμβάνεις email για το ποιος σχολίασε κάποιο post σου ή ποιος σε έκανε follow. Εφόσον αυτές τις ειδοποιήσεις μπορείς να τις βρεις κατευθείαν στις εφαρμογές των social media σου, δεν χρειάζεται να πιάνουν χώρο στα εισερχόμενα σου!