6)Σαρακοστή εν μέσω πανδημίας: Ποια προϊόντα προτίμησαν οι καταναλωτές

Αρκετά διαφορετική ήταν και η φετινή Σαρακοστή για τους Έλληνες καθώς το παρατεταμένο lockdown δεν επέτρεψε τον καθιερωμένο εορτασμό της Καθαράς Δευτέρας αλλά και της 25ης Μαρτίου, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ.

Τα παραδοσιακά σαρακοστιανά προϊόντα σημείωσαν άνοδο πωλήσεων στα Supermarkets (μικρότερα των 100τμ). Κάποια από αυτά ήταν ο μακεδονικός χαλβάς (+259%), τα έτοιμα κονσερβοποιημένα γεύματα, όπως ντολμαδάκια γιαλαντζί, γίγαντες, ρεβύθια κ.α. (+222%), οι αλοιφές, όπως ταραμοσαλάτες, μελιτζανοσαλάτες κ.α. (+58%)

Ανοδική πορεία παρατηρήθηκε και στα κονσερβοποιημένα θαλασσινά(+13%). Τα όσπρια σημείωσαν μικρή πτώση (-5%) σε σχέση με την προ-σαρακοστιανή περίοδο.  

Οι υγιεινές επιλογές, όπως το ταχίνι (+23%), τα βούτυρα καρπών (+3%) αλλά και οι ξηροί καρποί (+1%) κινήθηκαν ανοδικά.

Στον αντίποδα, συναντά κανείς κατηγορίες προϊόντων ζωικής προέλευσης όπως το γάλα (-6%), το τυρί (-5%) και το γιαούρτι (-5%) που παρουσίασαν μικρή υποχώρηση ενώ πολύ ανοδικά συνέχισε να κινείται η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων (+51%). 

Αναμενόμενη ήταν και η μείωση των πωλήσεων των χύμα, συσκευασμένων (-20%) αλλά και κονσερβοποιημένων αλλαντικών (-18%) κατά την περίοδο της Σαρακοστής.

Όσο για τα ποτά που συνόδευσαν το Σαρακοστιανό τραπέζι, οι καταναλωτές επέλεξαν μπύρα (73%), ούζο και τσίπουρο (+36%)  και κρασί (8%). 

Τέλος, σε σχέση με τη Σαρακοστή 2020 αρκετές από τις παραπάνω κατηγορίες, όπως τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί αλλά και τα γαλακτοκομικά παρουσιάζουν μείωση πωλήσεων εξαιτίας των μαζικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν πέρσι κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown υπό τον φόβο της πανδημίας και του κλεισίματος των Supermarkets.

Δείτε αναλυτικά τους πίνακες εδώ & εδώ