12) Oι πέντε συμπεριφορές που θα επηρεάσουν την κοινωνία και τις επιχειρήσεις

Η μελέτη Fjord Trends 2022 αναλύει πέντε ανθρώπινες συμπεριφορές και τάσεις που αναμένεται να επηρεάσουν την κοινωνία, τον πολιτισμό και τις επιχειρήσεις:

  • Come as you are: Η πανδημία έχει επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται, συνδέονται και καταναλώνουν. Οι άνθρωποι διερωτώνται ποιοι είναι και τι πραγματικά τους ενδιαφέρει. Επιπλέον, ο αυξανόμενος ατομικισμός έχει βαθιές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις στον τρόπο με τον οποίο καθοδηγούν τους υπαλλήλους τους, διαμορφώνουν ένα νέο EVP (employee value proposition) και καλλιεργούν τις σχέσεις εταιρίας-πελάτη.
  • The end of abundance thinking? Τον τελευταίο χρόνο, πολλοί ήρθαν αντιμέτωποι με άδεια ράφια, αυξανόμενους λογαριασμούς ενέργειας και ελλείψεις σε καθημερινές υπηρεσίες. Παρότι οι ελλείψεις σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να είναι μια προσωρινή πρόκληση, ο αντίκτυπός τους θα συνεχιστεί. Θα οδηγήσει μάλιστα σε μια αναθεώρηση της αντίληψης περί «αφθονίας» -βασιζόμενη στη διαθεσιμότητα, την ευκολία και την ταχύτητα- και σε μεγαλύτερη ευαισθησία ​​για το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, οι επιχειρήσεις πρέπει να αντιμετωπίσουν το «άγχος διαθεσιμότητας» που βιώνουν πολλοί καταναλωτές σε όλο τον κόσμο.
  • The next frontier: Το metaverse θα αποτελέσει ένα νέο όριο του διαδικτύου, που θα συνδυάζει όλα τα υπάρχοντα επίπεδα πληροφοριών, τις διεπαφές και τους χώρους με τους οποίους αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι. Προσφέρει ένα νέο μέρος για να κερδίσει κανείς χρήματα, δημιουργεί νέους τύπους θέσεων εργασίας και προσφέρει άπειρες δυνατότητες branding που οι άνθρωποι θα περιμένουν από τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν. Και δεν θα υπάρχει μόνο μέσω οθονών και ακουστικών – θα αφορά επίσης εμπειρίες και μέρη στον πραγματικό κόσμο που αλληλεπιδρούν με τον ψηφιακό.
  • This much is true: Οι άνθρωποι αναμένουν πλέον να κάνουν ερωτήσεις και να παίρνουν απαντήσεις με το πάτημα ενός κουμπιού ή μέσω μιας σύντομης επικοινωνίας με ένα φωνητικό βοηθό. Το γεγονός ότι είναι τόσο εύκολο και άμεσο συνεπάγεται ότι οι άνθρωποι θα κάνουν περισσότερες ερωτήσεις. Συνεπώς, ο τρόπος απάντησης σε αυτές τις ερωτήσεις αποτελεί μια σημαντική σχεδιαστική πρόκληση και παράλληλα μια κρίσιμη βάση για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και μια μελλοντική πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
  • Handle with care: Η φροντίδα κυριάρχησε τον περασμένο χρόνο σε όλες τις μορφές της: αυτοφροντίδα, φροντίδα για τους άλλους, υπηρεσίες φροντίδας και κανάλια παροχής φροντίδας, τόσο στον ψηφιακό όσο και στον φυσικό κόσμο. Το γεγονός αυτό δημιουργεί ευκαιρίες και προκλήσεις για τους εργοδότες και τα brands. Οι designers και οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν τον κατάλληλο «χώρο» και πλαίσιο για την παροχή φροντίδας.