Οι streaming πλατφόρμες, όπως το Netflix, το Disney Plus, το Apple Tv Plus, ανακοίνωσαν αύξηση της συνδρομής τους το 2022. Γιατί όμως;
Οι υπηρεσίες streaming όπως όλα δείχνουν πρέπει είτε να αυξήσουν τις τιμές τους, είτε να επενδύσουν στη διαφήμιση, είτε και τα δύο… Όσο επενδύουν περισσότερα χρήματα στη δημιουργία μίας βιβλιοθήκης περιεχομένου, δεν επωφελούνται ιδιαίτερα από την προσθήκη νέων συνδρομητών. Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότεροι γίνονται συνδρομητές σε μία κυρίως πλατφόρμα προγραμμάτων.
Σύμφωνα με τον όμιλο ανάλυσης δεδομένων «Kantar», τον Δεκέμβριο του 2021 το 85% των νοικοκυριών στις ΗΠΑ ήταν συνδρομητές σε μια υπηρεσία streaming. Ο αριθμός αυτός αυξήθηκε μόνο κατά 2% ετησίως, αφήνοντας ουσιαστικά ελάχιστα περιθώρια ανάπτυξης.
Είναι σημαντικό να ξέρουμε ότι πλατφόρμες όπως το Netflix δεν κερδίζουν από την παραχώρηση αδειών χρήσης περιεχομένου σε άλλες πλατφόρμες. Το πρωτότυπο περιεχόμενο του Netflix είναι αποκλειστικό για την υπηρεσία του και πληρώνει προκειμένου να αποκτήσει τα δικαιώματα του περιεχομένου άλλων στούντιο στην πλατφόρμα του.
Το Νetflix ανέφερε μάλιστα πως έχασε συνδρομητές για πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία τον Απρίλιο, ενώ συνέχιζε να χάνει τους μήνες που ακολούθησαν. Γι’ αυτό τον λόγο έχει θέσει σε λειτουργία μία βαθμίδα συνδρομής που υποστηρίζεται από διαφημίσεις και σχεδιάζει να αποκλείσει τον διαμοιρασμό κωδικών πρόσβασης το επόμενο έτος, επιδιώκοντας έτσι να διαφοροποιήσει την πηγή εσόδων και να συμπιέσει τους υπάρχοντες συνδρομητές.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το Apple TV Plus, δεδομένου ότι κερδίζει χρήματα μόνο από την προσέλκυση συνδρομητών και όχι από την αδειοδότηση του περιεχομένου που δαπανά χρήματα για τη δημιουργία του. Έτσι, η Apple προχώρησε σε αύξηση των τιμών σε όλες τις υπηρεσίες της τον περασμένο μήνα, συμπεριλαμβανομένου του Apple TV Plus, επικαλούμενη «αύξηση του κόστους αδειοδότησης». Επίσης, είναι πολύ πιθανό η εταιρία να στραφεί στη διαφήμιση.
Και μπορεί η Disney Plus να πρόσθεσε εννέα εκατομμύρια συνδρομητές στις ΗΠΑ τους τελευταίους μήνες, ωστόσο έχασε 1,5 δισ. δολάρια σε έσοδα εξαιτίας της «αύξησης του κόστους προγραμματισμού και παραγωγής», καθώς και της έλλειψης κινηματογραφικών ταινιών απευθείας προς ροή. Η Disney επέλεξε να υιοθετήσει το μοντέλο με διαφημιστική υποστήριξη και θα θέσει σε λειτουργία τη νέα κατηγορία των 7,99 δολαρίων ανά μήνα στις 8 Δεκεμβρίου.