Καλημέρα SayYesser!!!
Για χιλιάδες χρόνια, ο αριθμός τρία είναι εμποτισμένος με ένα μυστήριο, μια δύναμη που την παρακολουθούμε να τοποθετείται στο επίκεντρο των κανόνων που διέπουν την αποτελεσματική επικοινωνία σε όλες τις πτυχές του πολιτισμού. Από τη ρητορική στη θρησκεία, η κυριαρχία του Κανόνα των Τριών είναι το κλειδί για την εξουσία. Ο κανόνας των τριών μπορεί να αναφέρεται σε μια συλλογή τριών λέξεων, φράσεων, προτάσεων, γραμμών, παραγράφων/σχημάτων, κεφαλαίων/ενοτήτων γραφής και ακόμη και ολόκληρων βιβλίων. Τα τρία στοιχεία μαζί είναι γνωστά ως τριάδα. Η τεχνική χρησιμοποιείται όχι μόνο στην πεζογραφία, αλλά και στην ποίηση, την προφορική αφήγηση, τις ταινίες και τη διαφήμιση.
Όταν πρόκειται για την επικοινωνία ιδεών, η διανόηση ανέκαθεν καταλάβαινε πώς τα ανθρώπινα όντα είναι προγραμματισμένα να επεξεργάζονται πληροφορίες μέσω της ενστικτώδους αναγνώρισης προτύπων. Και για να είναι αποτελεσματικό το μοτίβο, πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο. Ποιος είναι λοιπόν ο μικρότερος αριθμός που απαιτείται για να φτιάξουμε ένα μοτίβο; Το τρία.
Και εκεί βρίσκεται η δύναμή του. Στις πολλές μορφές του, ο Κανόνας των Τριών, κατά βάθος, χρησιμοποιεί απλά μοτίβα τριών στοιχείων για την αποτελεσματική επικοινωνία σύνθετων ιδεών. Το μοτίβο λειτουργεί επειδή είναι περιεκτικό. Αξιομνημόνευτο. Ισχυρό.
Γι’ αυτό ο κανόνας των τριών είναι τόσο διάχυτος σε όλη την ιστορία:
-
Στη φυσική – οι τρεις κανόνες κίνησης του Νεύτωνα.
-
Στη μουσική – μουσικές τριάδες: οι τρεις νότες -δομικές μονάδες της μουσικής αρμονίας.
-
Στη θρησκεία – η Αγία Τριάδα.
-
Στην τέχνη και τη φωτογραφία – αρχές σύνθεσης, όπως ο κανόνας των τρίτων…
-
Οι τρεις ενότητες του Αριστοτέλη – δραματική ενότητα χρόνου, τόπου και δράσης.
-
Οι τρεις δραματικές συγκρούσεις – εσωτερικές, σχεσιακές και εξωτερικές.
- Η δομή των τριών πράξεων – αρχή, μέση και τέλος, που χρησιμοποιείται στο δράμα και στη σύγχρονη κινηματογραφική τριλογία.
- Three wise monkeys – γνωστά ως τα τρία μαϊμουδάκια – δεν βλέπω, δεν ακούω, δεν μιλάω.
- Ακόμα και στα παραμύθια – για παράδειγμα, τα τρία γουρουνάκια.
Η λίστα συνεχίζεται. Ο κανόνας των τριών έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για να περιλάβει μερικές από τις πιο ισχυρές ιδέες της ιστορίας. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας ρητορικές συσκευές όπως το Hendiatris, όπου τρεις διαδοχικές λέξεις χρησιμοποιούνται για να εκφράσουν μια κεντρική ιδέα:
-
«veni, vidi, vici». («Ήρθα, είδα, κατέκτησα») Ιούλιος Καίσαρας.
-
“Liberté, Égalité, Fraternité.” (“Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφότητα.”) Το εθνικό σύνθημα της Γαλλίας.
-
«Citius, Altius, Fortius». (Πιο γρήγορα, ψηλότερα, πιο δυνατά») Το σύνθημα των Ολυμπιακών Αγώνων.
-
“Location, location, location.” Τα τρία κορυφαία κλειδιά για την επιτυχία στην ακίνητη περιουσία είναι η τοποθεσία, η τοποθεσία και η τοποθεσία σύμφωνα με τον λόρδο Χάρολντ Σάμιουελ.
-
«Education, Education, Education». Το εκπαίδευση, εκπαίδευση, εκπαίδευση ήταν από τα βασικότερα σλόγκαν του προεκλογικού αγώνα του Τόνι Μπλερ.
Και όσον αφορά τις ομιλίες, μερικοί από τους πιο ισχυρούς άνδρες στην ιστορία, συμπεριλαμβανομένων των Ουίνστον Τσόρτσιλ και Μπαράκ Ομπάμα – γεμίζουν τις ομιλίες τους με τεχνικές του Κανόνα των Τριών για να πείσουν, να διαβεβαιώσουν και να κυβερνήσουν.
Στη θεωρία του μάρκετινγκ, ο Αμερικανός πρωτοπόρος της διαφήμισης, E. St. Elmo Lewis, εξέθεσε τις τρεις βασικές αρχές του copywriting, οι οποίες θεώρησε ότι ήταν ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματική διαφήμιση:
«Η αποστολή μιας διαφήμισης είναι να προσελκύσει έναν αναγνώστη, ώστε να κοιτάξει τη διαφήμιση και να αρχίσει να την παρακολουθεί· μετά να τον ενδιαφέρει, ώστε να συνεχίσει να την παρακολουθεί και μετά να τον πείσει ότι χρειάζεται το προϊόν και πρέπει να το αγοράσει. Εάν μια διαφήμιση περιέχει αυτές τις τρεις ιδιότητες, είναι μια επιτυχημένη διαφήμιση.
Tip of the Day: Ο Αριστοτέλης ήταν αυτός που πρώτος έκανε την παρατήρηση ότι οι άνθρωποι βρίσκουν πιο εύκολο να θυμούνται τρία πράγματα. Ο κανόνας των τριών ξεκίνησε με το βιβλίο του, «Η Ρητορική» και μάλιστα, σε πολλούς από τους τομείς μέχρι και σήμερα όπου εφαρμόζεται ο κανόνας των τριών (και είναι πολλοί αυτοί), αναφέρεται ως τεχνική της ρητορικής.