Tips για να είσαι καλά οργανωμένος και πιο παραγωγικός

Μήπως το γραφείο σου έχει παντού έγγραφα που δεν ξέρεις τι ακριβώς είναι και αν τα χρειάζεσαι, σκόρπια αντικείμενα… και μοιάζει σαν να έβρεξε ο ουρανός γραφική ύλη; Αν ναι, είναι πολύ πιθανό αυτό το χάος να σου προκαλεί περισσότερο άγχος και ανησυχία από ό,τι νομίζεις.

Έχεις σκεφτεί ότι αυτό που σίγουρα χρειάζεσαι για να είσαι πιο συγκεντρωμένος και παραγωγικός να είναι η οργάνωση;

Η προσπάθεια να οργανώσεις τα πράγματά σου και αυτά που έχεις να κάνεις μέσα στη μέρα – ειδικά αν κάνεις πολλά και διαφορετικά πράγματα – μπορεί να συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων άγχους μακροπρόθεσμα, αφού σου κερδίζει χρόνο και δεν χρειάζεται να τρέχεις την τελευταία στιγμή.

Ωστόσο, η οργάνωση δεν είναι εύκολη. Η έννοια της οργάνωσης είναι λίγο διαφορετική για κάθε άτομο και ο καθένας μας ίσως να έχει διάφορες τεχνικές που λειτουργούν για τον ίδιο. Αναρωτιέσαι πόσο οργανωμένος πρέπει να είσαι; Πότε ξέρεις ότι είσαι “αρκετά οργανωμένος”; Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί τομείς της ζωής για να οργανωθείς; Μην ανησυχείς, θα σε βοηθήσουμε να τα βάλεις όλα σε μια σειρά!

Tips για να οργανωθείς καλύτερα!
1. Το multitasking είναι μύθος. Προσπάθησε κάθε φορά να εστιάζεις την προσοχή σου σε ένα πράγμα. Μπορεί να υπάρχει μία μερίδα ανθρώπων που έχουν τη δυνατότητα ταυτόχρονα να κανονίζουν μια συνάντηση από το τηλέφωνο, ενώ γράφουν ένα email και παράληλλα ακούνε μουσική. Οι περισσότεροι από εμάς όμως δεν μπορούν να το κάνουν τόσο πετυχημένα. Όταν συγκεντρώνεσαι στο να διεκπεραιώνεις μία δουλειά τη φορά, την κάνεις καλύτερα και γρηγορότερα!

2. Έχε μία λίστα με αυτά που πρέπει να κάνεις μέσα στη μέρα σου. Όταν γράφεις το τι πρέπει και τι θέλεις να κάνεις μέσα στη μέρα σου, γλιτώνεις από το μυαλό σου τον κόπο να το θυμάται απ’ έξω! Έτσι, μπορείς να συγκεντρωθείς πιο εύκολα σε ό,τι έχεις να κάνεις ανά πάσα στιγμή και να αφιερώσεις όλη σου τη σκέψη εκεί. Μπορείς ακόμα να κάνεις διαφορετικές λίστες. Για παράδειγμα, “λίστα για ψώνια”, “λίστα για τη δουλειά”, “λίστα με τηλέφωνα που πρέπει να πάρω”, “λίστα με email που πρέπει να στείλω”!

3. Θέσε στόχους! Βασικό σε ό,τι κι αν κάνεις είναι να έχεις στόχους. Σε αυτό το τιπ όμως δεν αναφερόμαστε στους μακροπρόθεσμους στόχους ζωής που μπορεί να έχεις αλλά στους απλούς, καθημερινούς, βραχυπρόθεσμους στόχους. Δηλαδή, μπορεί να πεις “την Πέμπτη θα καταφέρω να τελειώσω εκείνο το excel που μου έχουν ζητήσει”. Ιδανικά, μπορείς να φτιάξεις μία λίστα και να γράψεις το κάθε βήμα που θα ακολουθήσεις για να το πετύχεις. Αυτό θα σε βοηθήσει να οργανώσεις τον χρόνο σου καλύτερα και κάθε φορά που θα πετυχαίνεις ένα βήμα θα παίρνεις τη χαρά που κατάφερες να πλησιάσεις τον στόχο σου!

4. Καθάρισε τον ψηφιακό και φυσικό χώρο σου! Declutter είναι η μαγική λέξη. Προσπάθησε να ξεφορτωθείς οτιδήποτε δεν χρειάζεσαι, είτε από το γραφείο σου, είτε από το λάπτοπ σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να βρίσκεις τα πράγματα που χρειάζεσαι πιο γρήγορα και αποτελεσματικά, χωρίς να ξοδεύεις φαιά ουσία για να θυμηθείς που μπορεί να είναι τι. Ακόμη, όταν κάτι το παίρνεις από τη θέση του, για παράδειγμα έναν φάκελο από ένα ράφι, είναι πολύ βοηθητικό να το επιστρέφεις εκεί όταν δεν το χρειάζεσαι πια.

5. Έχε ατζέντα ή ημερολόγιο! Είτε σε ψηφιακή, είτε σε φυσική μορφή μία ατζέντα μπορεί να σου λύσει τα χέρια. Εκεί θα σημειώνεις σημαντικές ημερομηνίες και γεγονότα με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται να τα θυμάσαι απ’ έξω και κυρίως, δεν θα ξεχνάς τίποτα!

Τέλος, να θυμάσαι ότι εκείνοι που είναι οργανωμένοι πετυχαίνουν πιο εύκολα τους στόχους τους και είναι πιο συνεπείς!