12) #REBELSFORCHANGE: Παγκόσμια καμπάνια για περισσότερες γυναίκες στα τεχνικά επαγγέλματα

Η νέα παγκόσμια καμπάνια #REBELSFORCHANGE της EDP στοχεύει στην αύξηση της συμμετοχής των γυναικών σε επαγγέλματα στους τομείς των θετικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών (STEM).

Τα έμφυλα στερεότυπα & η επιλογή επαγγέλματος

Με σύμβολό της ένα λευκό κράνος, η καμπάνια #REBELSFORCHANGE θέλει να επιστήσει την προσοχή στο ζήτημα της κατάταξης επαγγελμάτων και των έμφυλων στερεοτύπων, τα οποία εξακολουθούν να οδηγούν στη διάκριση πολλών εργασιών ως τυπικές για τους άνδρες ή τις γυναίκες. Αυτό καταδείχθηκε και σε ένα πείραμα με παιδιά ηλικίας 4 έως 12 ετών, όπου σε έναν ουδέτερο χώρο, τοποθετήθηκαν μπροστά σε δύο κούκλες, που συμβόλιζαν έναν άνδρα και μια γυναίκα και ζητήθηκε από τα παιδιά να αντιστοιχίσουν στην καθεμία διαφορετικές στολές και εργαλεία εργασίας, όπως ένα μικροσκόπιο, μια μπάλα ποδοσφαίρου ή ένα πιστολάκι μαλλιών. Στην περίπτωση του λευκού κράνους, για παράδειγμα, τα περισσότερα παιδιά το τοποθέτησαν στην ανδρική κούκλα, αναδεικνύοντας έτσι το στίγμα ενός επαγγελματικού τομέα, όπου οι γυναίκες εξακολουθούν να αποτελούν μειοψηφία. Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ https://www.youtube.com/watch?v=J6yZav7nmBM&feature=emb_title

Ενημέρωση & στοχευμένες παρεμβάσεις

Κατά τους επόμενους τρεις μήνες, η εκστρατεία θα υλοποιήσει διάφορες παρεμβάσεις στα κοινωνικά δίκτυα του ομίλου EDP, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, τις προσωπικές ιστορίες γυναικών εργαζομένων σε τεχνικές καριέρες.
Στόχος είναι να ξεκινήσει ένας διάλογος και το θέμα να γίνει ευρύτερα γνωστό, ιδίως στους νέους που φιλοδοξούν να ακολουθήσουν μια καριέρα στον τομέα STEM, με την παράλληλη αύξηση των δράσεων σε σχολεία, αναδεικνύοντας τις επαγγελματικές ευκαιρίες που υπάρχουν στον τομέα των επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής ή των μαθηματικών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών στην EDP. Μάλιστα, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για ορισμένους από αυτούς τους τομείς μέσω του www.edp.com/rebelsforchange, μια σελίδας που έχει δημιουργηθεί από την EDP ειδικά για αυτή την καμπάνια.

info

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ εκτιμά πως η αγορά εργασίας χρειάζεται άλλα 136 χρόνια για να καλύψει το χάσμα μεταξύ των δύο φύλων παγκοσμίως – μια ανισορροπία που φαίνεται να είναι ακόμη πιο έντονη στους τεχνικούς τομείς, όπως η μηχανική ή η τεχνολογία, οι οποίοι παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανδροκρατούμενοι.