Σε έρευνα που έγινε για λογαριασμό της δανέζικης εταιρείας LEGO, διαπιστώθηκε πως πολλοί γονείς αλλά και σημαντικός αριθμός παιδιών δεν ένιωθαν άνετα με τις φιγούρες που ήθελαν να αγοράσουν κι έτσι η εταιρεία υποσχέθηκε να κάνει κάτι για αυτό!
Τα τουβλάκια με τα έντονα χρώματα της Lego έχουν μεγαλώσει κυριολεκτικά γενιές παιδιών. Η εταιρεία τώρα δεσμεύεται να αφαιρέσει τα στερεότυπα φύλου από τα προϊόντα της, μετά από μία παγκόσμια έρευνα στην οποία συμμετείχαν παιδιά και γονείς και επισημάνθηκε η ριζωμένη κοινωνική προκατάληψη σχετιικά με το φύλο.
Συγκεκριμένα, η Lego ανέθεσε στο Ινστιτούτο Geena Davis να διενεργήσει έρευνα στην οποία συμμετείχαν 7.000 γονείς και παιδιά ηλικίας 6 -14 ετών. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, τα κορίτσια αισθάνονται όλο και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και επιθυμία να συμμετέχουν σε όλα τα είδη παιχνιδιού. Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι εξακολουθούσαν να εμποδίζονται ως προς το τι θα επιλέξουν – συχνά από τους ίδιους τους γονείς τους. Για παράδειγμα, περίπου το 89 % των ερωτηθέντων μαμάδων και μπαμπάδων θα ήθελαν τις φιγούρες των μηχανικών αποκλειστικά ως άνδρες και όχι γυναίκες.
Η έρευνα αποκάλυψε πως και τα αγόρια αντιμετωπίζουν προκαταλήψεις στο παιχνίδι, όταν παίζουν με παιχνίδια που παραδοσιακά συνδέονται με το αντίθετο φύλο. Το 71% των αγοριών σε σύγκριση με το 42 % των κοριτσιών φοβούνται τη γελοιοποίηση αν παίξουν με ένα τέτοιο παιχνίδι, πράγμα που δείχνει ότι τα αγόρια κινδυνεύουν να «χάσουν» τις δεξιότητές τους επειδή δεν παίζουν με κούκλες.
«Τα οφέλη του δημιουργικού παιχνιδιού, όπως η οικοδόμηση αυτοπεποίθησης, δημιουργικότητας και δεξιοτήτων επικοινωνίας, γίνονται αισθητά σε όλα τα παιδιά και όμως εξακολουθούμε να βιώνουμε παλιά στερεότυπα που χαρακτηρίζουν τις δραστηριότητες ως κατάλληλες μόνο για ένα συγκεκριμένο φύλο», λέει η διευθύντρια μάρκετινγκ της Lego, Julia Goldin.
Ως απάντηση στην έρευνα, η Lego ξεκίνησε την καμπάνια της Ready for Girls , η οποία «γιορτάζει τα κορίτσια που ξαναχτίζουν τον κόσμο μέσω δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων». Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι τα παιχνίδια που αναφέρονται στον ιστότοπό της θα κατηγοριοποιούνται ανά θέμα και ηλικία, αλλά όχι ανά φύλο. Η γκάμα της θα περιλαμβάνει επίσης περισσότερα γυναικεία πρότυπα.
Η καμπάνια Let Toys Be Toys ξεκίνησε το 2012 στο Ηνωμένο Βασίλειο για να ασκήσει πίεση στις παιδικές επωνυμίες να επανεξετάσουν τα μηνύματα μάρκετινγκ και να συμπεριλάβουν και τα δύο φύλα, έτσι ώστε κανένα αγόρι ή κορίτσι να μην πιστεύει ότι παίζει με «λάθος παιχνίδι».
Το 2021, η Hasbro ανακοίνωσε ότι αφαιρεί το «Mr» από το εμπορικό σήμα και το λογότυπο Mr Potato Head, «για να προωθήσει την ισότητα των φύλων και την ένταξη». Και το 2016, η Mattel δεσμεύτηκε να επεκτείνει το franchise Thomas the Tank Engine προσθέτοντας περισσότερους γυναικείους χαρακτήρες τρένου και φίλους από χώρες όπως η Ινδία, η Βραζιλία και το Μεξικό.