Πώς τα φίλτρα επηρεάζουν την αυτοεκτίμηση…

Πάνω από το 50% των εφήβων 10-17 ετών θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα στις φωτογραφίες που ανεβάζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για τους χρήστες των social media βέβαια αυτό δεν αποτελεί έκπληξη! Στο καθημερινό σκρολάρισμα τα φίλτρα πρωταγωνιστούν…

Η νέα ταινία της Dove, “Reverse Selfie”, μας αφυπνίζει γιατί εστιάζει στο πόσο οι εφαρμογές για ρετούς-επεξεργασία εικόνας και τα φίλτρα μπορούν να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα αλλά και στο πώς τα κορίτσια μεταμορφώνονται ψηφιακά για να δείχνουν πιο ελκυστικές στα social media.

Πρότζεκτ “Selfie”

Με βάση τη νέα έρευνα για το Dove Self Esteem Project που πραγματοποιήθηκε και στην Ελλάδα, η ταινία προβάλλει τα συναισθηματικά και φυσικά στάδια της ανάρτησης μιας selfie. Παρουσιάζει πώς τα εργαλεία επεξεργασίας εικόνας χρησιμοποιούνται από νέους με εξαιρετικά απλό τρόπο. Μετά από δύο χρόνια κατά τα οποία λόγω πανδημίας αυξήσαμε σημαντικό τον χρόνο που περνάμε μπροστά στην οθόνη, αλλά και την επακόλουθη αυξημένη έκθεση σε μη ρεαλιστικά ιδανικά ομορφιάς, δεν θα μπορούσε να υπάρxει πιο σημαντική στιγμή για δράση.

Στοχεύοντας το μη ρεαλιστικό…

Τα κορίτσια συχνά προσπαθούν να ανταποκριθούν σε μη ρεαλιστικά πρότυπα τα οποία δεν μπορούν να επιτευχθούν στην πραγματική ζωή και ελλοχεύει ο κίνδυνος να διαστρεβλωθεί ο τρόπος με τον οποίο φαίνονται πραγματικά δημιουργώντας αρνητικό αντίκτυπο στην αυτοεκτίμησή τους.

Τι δείχνουν τα στοιχεία στην Ελλάδα:
  •  To 93% των κοριτσιών (14-17 ετών) θα χρησιμοποιούσαν φίλτρα ή εφαρμογή στη selfie τους που θα τους κάνει να φαίνονται πιο όμορφες.
  • Το 67% των κοριτσιών (10-13 ετών) έχουν ήδη εφαρμόσει ένα φίλτρο ή έχουν χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισής τους στις φωτογραφίες τους.
  • Το 76% των κοριτσιών (14-17 ετών) προτιμούν την επεξεργασμένη εικόνα τους στις φωτογραφίες σε σχέση με τη μη επεξεργασμένη.
  • Πάνω από 90% των κοριτσιών (10-13 ετών) εύχονται το σχολείο να μπορούσε να τους διδάσκει το πώς θα μπορούσαν να εκτιμούν τη διαφορετικότητα του κάθε ατόμου και το πώς να νιώθουν όμορφα με το σώμα τους.

Οδηγός Αυτοπεποίθησης

Το Dove Self-Esteem Project σε συνεργασία με το Centre of Appearance Research του University of West England δημιούργησαν τον Οδηγό Αυτοπεποίθησης για να βοηθηθούν οι ενήλικες να κατανοήσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι νέοι στο διαδίκτυο, να ενθαρρύνουν τη συζήτηση και να δώσουν πολύτιμες συμβουλές στους νέους σχετικά με το πώς να κάνουν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ένα υγιές μέρος.

Δείτε την ταινία: https://www.youtube.com/watch?v=ZD4qpz0YVIs