Η προσωπικότητά μας σχετίζεται με το φαγητό που επιλέγουμε να καταναλώσουμε!
Σε άλλους αρέσει περισσότερο να καταναλώνουν φρούτα, σε άλλους τυροκομικά προϊόντα, σε άλλους γλυκά και παγωτά… Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι σχέση μπορεί να έχει η προσωπικότητά μας με τις διατροφικές μας προτιμήσεις;
Ερευνητές όπως ο νευρολόγος και ψυχολόγος Alan Hirsch θεωρούν πως οι γευστικές προτιμήσεις μας συνδέονται με στοιχεία της προσωπικότητάς μας και διερευνούν τις αιτίες για αυτό. Η Juliet Boghossian, ειδική σε θέματα διατροφικής συμπεριφοράς, θεωρεί ότι το πώς τρώμε δείχνει και το ποιοι είμαστε, δεδομένου ότι οι διατροφικές μας συνήθειες αντικατοπτρίζουν τον χαρακτήρα μας.
“Μέσω των προτιμήσεων και των επιλογών μας στα τρόφιμα αποκαλύπτουμε εσωτερικές σκέψεις, συναισθήματα και επιθυμίες” υποστηρίζει ο Alan Hirsch.
Το περιοδικό Current Research in Food Science δημοσίευσε μία μελέτη του 2022 που αποκαλύπτει ότι τα οσφρητικά αισθητηριακά κατώφλια και η αντίληψη της γεύσης (π.χ. ξινό, πικάντικο, πικρό, γλυκό κ.α.) μπορεί να συνδέονται με την προσωπικότητα. Ειδικότερα, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτό προκαλείται από τις διαφορετικές ποσότητες ορμονών και νευροδιαβιβαστών που κυκλοφορούν στο σώμα.
Για παράδειγμα, οι λάτρεις των υδατανθράκων είναι πιο πιθανό να έχουν προσωπικότητες που επιδιώκουν να μένουν μέσα σε σαφή όρια και τείνουν να είναι προσεκτικοί. Ο διατροφολόγος Keith Kantor σημειώνει πως “Δεν είναι γενικά ριψοκίνδυνοι και συνήθως δεν τους αρέσουν οι αλλαγές”.
Προτιμάτε τα αλμυρά τρόφιμα; Είστε μάλλον ανταγωνιστικοί και απογοητεύεστε εύκολα κατά καιρούς, σημειώνει το MSN. Οι λάτρεις των τραγανών τροφίμων τείνουν να είναι τελειομανείς, συγκεντρωμένοι και ενεργητικοί.
Πες μου τι γλυκό τρως να σου πω… ποιος είσαι
Ας επικεντρωθούμε στα γλυκά. Ακόμα και αν δεν είστε φαν, κάποιες φορές έχετε την επιθυμία για μια γλυκιά απόλαυση. Τι θα επιλέξετε όμως να καταναλώσετε;
Ερευνητές διαπίστωσαν ότι η προτίμηση ενός ατόμου σε ορισμένα γλυκά μπορεί να λέει πολλά για την προσωπικότητα και τις επιλογές του τρόπου ζωής του. Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από την OnePoll για λογαριασμό της Jelly Belly Candy Company και συμμετείχαν 2.000 άτομα από τις Ηνωμένες Πολιτείες, κατέληξε στα εξής συμπεράσματα:
Οι συμμετέχοντες στους οποίους άρεσαν οι ξινές καραμέλες, αυτοπροσδιορίζονταν ως εξωστρεφείς, εκκεντρικοί, αστείοι και σαρκαστικοί.
Οι λάτρεις της σοκολάτας αποκαλούσαν τους εαυτούς τους αισιόδοξους και ντροπαλούς.
Όσοι είχαν ιδιαίτερη αδυναμία στη μέντα δήλωναν πως είναι “στοχαστικοί”.
Όσοι υποστήριξαν ότι καταναλώνουν γλυκά κάθε μέρα ήταν πιο πιθανό να αυτοπροσδιορίζονται ως “νυχτερινοί τύποι” και όχι “πρωινοί”, σε ποσοστό 43% έναντι 17%.