5)Πώς κινήθηκε η αγορά το Πάσχα: Τα στοιχεία της NielsenIQ

 

PR Easter categories trend

Το φετινό Πάσχα επικράτησε σίγουρα πιο εορταστικό κλίμα σε σχέση με το περσινό, γεγονός που αποτυπώθηκε και στις πωλήσεις στον τομέα του λιανεμπορίου τροφίμων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, η εβδομάδα πριν το Πάσχα παρουσίασε ανάπτυξη σε επίπεδο πωλήσεων της τάξης του +10,9%  έναντι αύξησης +5,5%  την αντίστοιχη περίοδο το 2021. 

Τρόφιμα και ποτά για το πασχαλινό τραπέζι ήταν αυτά που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων. Οι καταναλωτές επέλεξαν να ψωνίσουν από μεγάλα σούπερ μάρκετ και κατά δεύτερο λόγο σε υπερμάρκετ (αίθουσες άνω των 2500 τ.μ.).

Αν και οι περισσότεροι δεν μπόρεσαν να γιορτάσουν Πάσχα στο χωριό, τα στοιχεία της NielsenIQ δείχνουν ότι τους πιο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους παρουσιάζουν όχι τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά η περιφέρεια, με την περιοχή της Πελοποννήσου να αναπτύσσεται κατά +18,3%, η Κεντρική Ελλάδα με +16,8%, αλλά και η Κρήτη με +10,2%.

Η εξωστρεφής διάθεση των καταναλωτών αποτυπώνεται στις επιλογές τους σε επίπεδο κατηγοριών. Προϊόντα όπως τα αποσμητικά και τα αφρόλουτρα κινήθηκαν ανοδικά, ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο σημείωναν πτώση. Το αντίθετο συνέβη με τις βαφές μαλλιών, καθώς μετά το άνοιγμα των κομμωτηρίων σταματήσαμε να βάφουμε τα μαλλιά μας στο σπίτι (2020 vs. 2019: +75,4%, 2021 vs. 2020: -28,4%).

Φαίνεται επίσης ότι, μετά τον πρώτο πανικό που μας οδήγησε να αδειάσουμε τα ράφια με τα καθαριστικά, επιστρέψαμε σε μια πιο ορθολογική χρήση τους. Ενδεικτικά αναφέρονται τα καθαριστικά σπιτιού (2020 vs. 2019: +39,1%, 2021 vs. 2020: -1,9%), αλλά και τα καθαριστικά πατώματος (2020 vs. 2019: +23,4%, 2021 vs. 2020: +0,1%).

Τέλος, την φετινή Μεγάλη εβδομάδα, τα στοιχεία δείχνουν ότι είχαμε περισσότερη διάθεση για διασκέδαση στο σπίτι με την κατανάλωση όλων των αλκοολούχων κατηγοριών να παρουσιάζουν ανάπτυξη πωλήσεων, όπως για παράδειγμα το ουίσκι (+81,9%), αλλά και οι μπύρες (+40,6%) και τα κρασιά (+22,4%). Θετική ήταν και η τάση που παρουσίασαν τα αναψυκτικά στο σύνολο τους (+16,2%), τα οποία την αντίστοιχη περσινή Μεγάλη Εβδομάδα είχαν παρουσιάσει μείωση της τάξης του -8,7%, γεγονός το οποίο πιθανότατα να σχετίζεται και με την εποχικότητα.