10)Παγκόσμια Ημέρα Σκαραβαίου

Ένα αυτοκίνητο, μία εποχή, πολλές γενιές. Ο θρυλικός Σκαραβαίος είναι το πιο αναγνωρίσιμο μοντέλο της παγκόσμιας αυτοκίνησης και σήμερα γιορτάζει!

 

Σκαραβαίος, ένα αυτοκίνητο για τον λαό

 

Κάθε χρόνο στις 22 Ιουνίου οι λάτρεις του Σκαραβαίου γιορτάζουν το αγαπημένο τους αυτοκίνητο. Η ημερομηνία του εορτασμού επιλέχθηκε γιατί στις 22 Ιουνίου 1934 ο Αδόλφος Χίτλερ υπέγραψε συμβόλαιο με τον Φέρντιναντ Πόρσε για την κατασκευή του.

 

Η δημιουργία του Σκαραβαίου προήλθε από την πρωτοβουλία της Ναζιστικής Γερμανίας να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο για τον λαό.

 

Το 1931 ο Φέρντιναντ Πόρσε ίδρυσε την εταιρία Porsche GmbH και την ίδια χρονιά παρουσίασε το πρώτο δοκιμαστικό πρωτότυπο μοντέλο της Porsche, το Porsche Typ 12. Από το συγκεκριμένο μοντέλο χρησιμοποιήθηκαν στη συνέχεια πολλά σχεδιαστικά στοιχεία για τον αρχικό Σκαραβαίο.

Στις 22 Ιουνίου 1934 η German Automobilistic Industry National Association υπέγραψε συμβόλαιο με τον σχεδιατσή Φέρντιναντ Πόρσε και το 1936 ο Χίτλερ ανακοίνωσε επίσημα την κατασκευή του Σκαραβαίου.

 

Το πρώτο Beetle κατασκευάστηκε στη Στουτγάρδη και είχε τη γνωστή ως σήμερα, χαρακτηριστική μορφή του. Ένα «λαϊκό αυτοκίνητο» που ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη και έγινε όχι απλά διαχρονικό, αλλά θρυλικό! Κυρίως μετά το ’60, όταν αγαπήθηκε από του χίπις, το κατσαριδάκι έγινε… λατρεία! Το Σκαθάρι έχει συνδεθεί με το κίνημα των χίπηδων λόγω του αντισυμβατικού και πρωτότυπου για την τότε εποχή σχεδιασμού του.

Η αυλαία έπεσε, ο μύθος θα μείνει…

Το φθινόπωρο του 2018 η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει οριστικά την παραγωγή των Σκαραβαίων το 2019. Ο Χίνριχ Βέκμπεν, πρόεδρος και γενικός διευθυντής της Volkswagen Βόρειας Αμερικής, είχε δηλώσει: «Η απώλεια του Σκαραβαίου μετά από τρεις γενιές και σχεδόν επτά δεκαετίες θα προκαλέσει πολλά συναισθήματα στους πολυάριθμους αφοσιωμένους οπαδούς του».

Ο δημοσιογράφος Διονύσης Λίβερης, ιδρυτής και διαχειριστής του www.autoliveris.gr , μας μίλησε για το πιο αγαπημένο κατσαριδάκι: «Μια γερμανική διαφήμιση του 1961 διακήρυττε  εύγλωττα “Τρέχει, τρέχει και τρέχει και τρέχει” για το Beetle της Volkswagen. Ενώ το μήνυμα τότε ήταν σαφές και εμφατικό αναφορικά με την αξιοπιστία του αυτοκινήτου και την επιτυχημένη παγκόσμια πορεία του, οι διαφημιστές που το σκέφτηκαν δεν θα μπορούσαν να υποθέσουν ότι ο Σκαραβαίος θα πρωταγωνιστούσε για πολλά χρόνια ακόμα. Αν δεν υπήρχε Beetle, δεν θα υπήρχε καν Volkswagen η οποία, από τη δεκαετία του ’60, αποτελεί βασικό παγκόσμιο παίκτη στην αυτοκίνηση. Εάν δεν υπήρχε Beetle, πού θα εναπόθεταν τα κορμιά τους οι χίπις της Καλιφόρνιας και ποια ταινία θα βλέπαμε αντί του “The Love Bug”, του 1968;».

Info

O τελευταίος κλασικός Σκαραβαίος βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 2003 στο Μεξικό και βρίσκεται στο μουσείο της Volkswagen στο Βόλφσμπαργκ της Γερμανίας.

Το 1972 ο Σκαραβαίος με παραγωγή 15.007.034 κερδίζει το παγκόσμιο ρεκόρ! Ως τότε το κατείχε η Ford με το μοντέλο «Τ».

 

Το Beetle σε αριθμούς…

  • Έως το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είχαν κατασκευαστεί μόνο 630 Σκαθάρια.
  • Τον Μάιο του 1948 κατασκευάστηκαν 25.000 Σκαραβαίοι.
  • Το 1950 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το υπ’ αριθμόν 100.000 Σκαθάρι.
  • Το 1955 τα Σκαθάρια έγιναν 1.000.000!
  • Από το 1938 έως και το 2003 κατασκευάστηκαν συνολικά 21.529.464 αντίτυπα, με αποτέλεσμα το Σκαθάρι να γίνει το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη χρονική διάρκεια παραγωγής και τον μεγαλύτερο αριθμό οχημάτων υπό την ίδια πλατφόρμα!

Της Βένιας Αντωνίου