Multitasking και πως να το αποφύγεις

Καλημέρα SayYesser!!!

Έρχεται κάποτε η στιγμή που το να κάνεις περισσότερα έχει αποτέλεσμα με αρνητικό πρόσημο, αφού προσθέτοντας δουλειά δεν βελτιώνεις την πορεία της καριέρας σου απλά την εμποδίζεις.

Οι επιτυχημένοι ηγέτες λένε πάντα πως με όσο λιγότερα ασχολούμαστε αλλά είμαστε στοχοπροσηλωμένοι, τόσο περισσότερα επιτυγχάνουμε. Η ολοκλήρωση έργων και εργασιών σε πάει ένα βήμα παραπάνω ενώ το να κάνεις λίγο απ’ όλα και τελικά να μην τελειώνεις τίποτα σε κρατά στάσιμο.

5 Αρχές ανάθεσης εργασιών:

  1. Αναθέτουμε καθήκοντα – αλλά διατηρούμε την ευθύνη.
  2. Οριστικοποιούμε τα τελικά αποτελέσματα. Ορίζουμε την επιτυχία και όχι τα βήματα για να φτάσουμε εκεί. Ο στρατηγός Πάτον είπε: «Ποτέ μην λέτε στους ανθρώπους πώς να κάνουν πράγματα. Πείτε τους τι να κάνουν και θα σας εκπλήξουν με την εφευρετικότητά τους».
  3. Εξηγούμε το νόημα και ορίζουμε τον σκοπό. Απαντάμε σε ερωτήσεις όπως: Γιατί κάνουμε αυτό το project και τι σκοπό θέλουμε να εξυπηρετήσουμε; Πώς θα ολοκληρωθεί σωστά και εντός χρονοδιαγράμματος; Είναι σωστοί οι χειρισμοί μας ή χρειαζόμαστε βοήθεια ώστε να βελτιωθούν; Είναι πολύ πιθανό οι ανώτεροί μας ή ακόμα και εμείς οι ίδιοι να χειριζόμαστε λάθος τις καταστάσεις με αποτέλεσμα να είμαστε σε λάθος κατεύθυνση και άρα αναποτελεσματικοί.
  4. Παραδοτέα και προθεσμίες. Οι προθεσμίες δημιουργούν “επείγοντα” και ανακουφίζουν από την αβεβαιότητα. Μια εργασία που έχει ανατεθεί χωρίς προθεσμία είναι πιθανότερο να μην ολοκληρωθεί ποτέ.
  5. Συνεργασία. Δίνουμε ενεργό ρόλο σε άτομα που διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα ώστε να λαμβάνουν αποφάσεις.

4 θέματα που έχουμε και αν δεν τα ξεπεράσουμε θα εξελιχθούν στη φράση “αυτό δεν θα πάει καλά”:

  1. Έχουμε θέμα εμπιστοσύνης. Το πιθανότερο είναι ότι ο φόβος οδηγεί τη ζωή μας και δεν εμπιστευόμαστε κανέναν άλλο πέραν από μας.
  2. Έχουμε θέμα δόξας. Τα θέλουμε όλα για τον εαυτό μας. Όμως οφείλουμε να θυμόμαστε πως μαζί με τους θριάμβους και τα καλά σχόλια πολλές φορές έρχεται και η αποτυχία, that’s life είναι πολύ λεπτή η γραμμή μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας.
  3. Θέμα εκπαίδευσης. Δεν εξελισσόμαστε εμείς οι ίδιοι αλλά ούτε και φροντίζουμε για την κατάρτιση των ανθρώπων που συνεργαζόμαστε.
  4. Θέμα πρόσληψης/απόλυσης. Ενώ γνωρίζουμε ότι έχουμε τους λάθος ανθρώπους στις λάθος θέσεις δεν κάνουμε τίποτα γι’ αυτό. Είτε από λιποψυχία (απόλυση) είτε από μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μας (πρόσληψη).

Tip of the Day: Ο Θίοντορ Ρούσβελτ είχε πει: «Το καλύτερο στέλεχος είναι αυτό που έχει την ικανότητα να διαλέξει καλούς συνεργάτες για να κάνουν αυτό που θέλει να γίνει, και αρκετή αυτοσυγκράτηση ώστε να μην ανακατευτεί μαζί τους όσο το κάνουν».