Οι top καταναλωτικές τάσεις του 2023!

Σας παρουσιάζουμε τις 18 κορυφαίες καταναλωτικές τάσεις για τη χρονιά που διανύουμε!

1. Οι νέοι αισθάνονται… θετικά!
Oι εκπρόσωποι της Gen Z φαίνεται ότι αισθάνονται πολύ καλά σε ποσοστό μάλιστα υπερδιπλάσιο από τους Boomers! Το ίδιο ισχύει και για τους Millennials. Αυτό σημαίνει ότι ο πληθωρισμός δεν έχει επηρεάσει τη θετικότητα όσο μπορεί να νομίζαμε! Πάντως, το σίγουρο είναι ότι ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκουν οι καταναλωτές έχουν σημαντικά διαφορετικές προοπτικές.

2.  Η διατροφική ανασφάλεια είναι ένα σοβαρό ζήτημα
Πάρα πολλοί καταναλωτές ανησυχούν μήπως δεν αντέχουν οικονομικά να προμηθεύονται όσα χρειάζονται για την ολοκληρωμένη διατροφή τους. Ωστόσο, οι φόβοι τους ποικίλλουν… Άλλοι φόβοι συνδέονται με τις τιμές του φυσικού αερίου, ενώ άλλοι με τις πολιτικές αναταραχές.

3. Μηνύματα παρακίνησης!
Πέρσι, είδαμε ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές ήθελαν οι διαφημίσεις προϊόντων και υπηρεσιών να τους κάνουν να γελάνε, αλλά πλέον ειδικά οι νεότεροι καταναλωτές δείχνουν λιγότερο ενδιαφέρον για αστείες διαφημίσεις. Αυτό που οι Gen Z και οι Millennials θέλουν περισσότερο να ακούσουν είναι μηνύματα παρακίνησης. Επιπλέον, η Gen Z έχει διπλάσιες πιθανότητες να ανταποκριθεί σε “περιεκτικά” μηνύματα από τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές.

4. Να παίρνουν θέση…
Υπάρχει μια αυξανόμενη επιθυμία από τους καταναλωτές να βλέπουν πως γνωστά brands δεν διστάζουν να παίρνουν θέση σε πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα. Τα δικαιώματα των γυναικών, η ανισότητα, ο ρατσισμός, η κλιματική αλλαγή αποτελούν φλέγοντα θέματα.

5. Millennials ❤️ email marketing
Οι Millennials είναι πολύ πιο πιθανό από άλλες ηλικιακές ομάδες να είναι πιο δεκτικοί στο να λαμβάνουν καθημερινά μηνύματα – διαφημίσεις που τους ενδιαφέρουν.

Ωστόσο, το email παραμένει ένα πολύτιμο εργαλείο για brands για να προσεγγίσουν όλες τις ηλικιακές ομάδες, με το “μία φορά την εβδομάδα” να είναι ο προτιμώμενος “ρυθμός” για τις αποστολές.

6. Το TikTok πρωταγωνιστεί!
Ο αριθμός των καταναλωτών που αλληλεπιδρούν με brands στο TikTok έχει αυξηθεί πολύ! Παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη από όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

7. Το VR marketing μπορεί τώρα να ανθίσει
Τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας αποκτούν μεγαλύτερο κοινό, με πιο συχνούς φαν τους Millennials. Γενικότερα το metaverse κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος και δημιουργεί ευκαιρίες επενδύσεων.

8. Οι Millennials κατοικούν στο metaverse!
Οι Millennials έχουν την υψηλότερη επίγνωση των πλατφορμών metaverse. To Roblox – ένας εικονικός κόσμος για παιδιά – έχει την ισχυρότερη ευαισθητοποίηση μεταξύ των πλατφορμών metaverse, που αναγνωρίζεται από το 50,7% των Αμερικανών, που φτάνει στο 61,1% των Millennials και στο 75,4% του Gen Z.

9. Οι καταναλωτές ξοδεύουν αλλά με προσοχή!
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο πληθωρισμός έχει αντίκτυπο στις καταναλωτικές δαπάνες και όπως φαίνεται το 2023 οι καταναλωτές θα είναι πιο προσεκτικοί αναφορικά με τις επιλογές τους, ειδικότερα όσοι ανήκουν στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.

10. Οι μεγαλύτεροι προτιμούν τα καταστήματα
Μπορεί η πανδημία να αύξησε τις ηλεκτρονικές αγορές που γίνονταν από τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές, αλλά οι Gen X και Boomers επιστρέφουν στα καταστήματα! Από την άλλη πλευρά, οι νεότεροι εξακολουθούν να προτιμούν το διαδίκτυο.

11. Η Amazon κερδίζει μερίδιο αγοράς
Αν νομίζατε ότι τα κέρδη της Amazon δεν θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά πολύ, τα δεδομένα δείχνουν ότι το 11,1% των καταναλωτών σχεδιάζει να αυξήσει τις αγορές του το 2023. Η ανάπτυξη θα έρθει κυρίως από τη Gen Z.

12. Η “γρήγορη μόδα” καλείται να… απολογηθεί
Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος της γρήγορης μόδας βρίσκεται στο επίκεντρο τον τελευταίο καιρό. Πολλοί καταναλωτές προτίθενται να αγοράσουν λιγότερα είδη γρήγορης μόδας το 2023.

13. Οι υπηρεσίες ροής κόπηκαν
Οι συνδρομές είναι ένα θύμα του αυξανόμενου κόστους ζωής, με το 68,9% των καταναλωτών στην Αμερική να ακυρώνουν μία. Το ένα τρίτο απέκλεισε μια υπηρεσία ροής τηλεόρασης για να μειώσει το κόστος και το 20,9% ακύρωσε μια υπηρεσία ροής μουσικής.

14. Η κοινωνικοποίηση… επέστρεψε
Μετά την αναγκαστική – λόγω πανδημίας – απομόνωση έρχεται η κοινωνικοποίηση που μας έλειψε το προηγούμενο διάστημα πολύ. Η τάση ήταν αναμενόμενη και θα βλέπουμε τις κοινωνικές επαφές να ενισχύονται σημαντικά.

15. Η διατροφή παίρνει την κατηφόρα…
Περισσότεροι από το ένα τρίτο των καταναλωτών στην Αμερική λένε ότι το αυξανόμενο κόστος των τροφίμων έχει “μεγάλο” αντίκτυπο στη διατροφή τους, ενώ ένα επιπλέον 34,6% λέει ότι έχει “μέτριο” αντίκτυπο.

Το μεγαλύτερο ζήτημα είναι αν μπορούν να αγοράσουν φρέσκα ποιοτικά τρόφιμα όπως κρέας, φρούτα και λαχανικά (40,9%), ενώ το 33,8% δεν μπορεί πλέον να αντέξει οικονομικά τις μάρκες που προτιμά και το 39,1% δυσκολεύεται να φάει έξω.

16. Το Wοrk From Home ήρθε για να μείνει
Ο Elon Musk μπορεί να προσπαθεί να το σταματήσει στο Twitter, αλλά το κίνημα WFH δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης. Τα στοιχεία δεν δείχνουν σημαντική πτώση από πέρυσι.

Πάνω από το 27% των ανθρώπων στην Αμερική μοιράζουν την εργασία μεταξύ του σπιτιού και του γραφείου, ενώ το 15,6% εργάζεται από το σπίτι πέντε ημέρες την εβδομάδα. Μόνο το ένα τέταρτο των εργαζομένων δεν εργάζονται ποτέ από το σπίτι.

17. Από δεύτερο χέρι!
Το 2023 τα ψώνια με λιτό τρόπο θα είναι μεγάλο χόμπι, με το 38,0% των καταναλωτών να λέει ότι θα κυνηγήσει ευκαιρίες από δεύτερο χέρι για να καταπολεμήσει το αυξανόμενο κόστος του πληθωρισμού. Σχεδόν το 38% των καταναλωτών θα πουλήσει τα ανεπιθύμητα αγαθά του – ειδικά Gen Z και Millennials.

18. Ο αχαλίνωτος καταναλωτισμός είναι εκτός…
Το 43,3% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει λιγότερα πράγματα και καταναλώνει λιγότερα. Αυτή η τάση παρατηρείται πιο έντονα μεταξύ των καταναλωτών ηλικίας 40+.

info
Tα στατιστικά στοιχεία και τα δεδομένα προέρχονται από την Αttest.